top of page

ATS-consultant en werving & selectie

12-IMG_5354_edited.jpg

ATS-consultant

Van reactief naar proactief recruitment in 4 stappen

Zeg maar dag tegen inefficiënte en onoverzichtelijke recruitmentprocessen. De aanschaf en implementatie van een recruitmentsysteem, oftewel ATS (Applicant Tracking System) zorgt ervoor dat jouw organisatie slagvaardig is voor de toekomst op het gebied van recruitment. 

01

Inventarisatie

Voordat je de aanschaf doet, wil je natuurlijk weten wat een ATS jou op kan leveren. In de inventarisatiefase gaan we met elkaar in gesprek over hoe het proces er nu uit ziet, waar de knelpunten zitten en of de aanschaf van een ATS daar het antwoord op geeft. Spoiler alert: het antwoord is vaak "ja". 

03

Implementatie

Vervolgens gaat het recruitmentproces stevig onder de loep en waar nodig op de schop. Hoe gaat de nieuwe situatie eruit zien? Hoe richten we dat in in het ATS? En nu we niet meer zoveel tijd kwijt zijn aan plannen en mailen, wat kunnen we doen om met behulp van het ATS de markt een stapje voor te zijn? Hier gaan we allemaal antwoord opgeven. 

02

Aanschaf

ATS-en zijn er in verschillende soorten en maten. Doordat ik aangesloten ben bij FYGI, werk ik nauw samen met andere experts zoals Pieter. We bundelen de krachten en zorgen voor een ATS-advies op maat voor jouw organisatie. Samen begeleiden we jou in dit proces en kopen we het systeem dat het beste past.

04

Training

Tot slot krijgen jouw medewerkers een op maat gemaakte training om ervoor te zorgen dat het nieuwe systeem niet alleen gekocht is, maar ook daadwerkelijk optimaal benut wordt in de organisatie. Optioneel blijf ik nog 2 maanden extra aangehaakt, om vragen tijdens de eerste fase op te vangen. 

Nieuwsgierig geworden? Neem contact met me op en ik stel een aanbod op maat voor je op.

​

Heb je al een ATS, maar gebruik je het niet volledig? Ik help jou je systeem optimaal te benutten. De basis is er al!

Ook een werkenbij erbij?

Dat kan! Een sterke werkenbij, gekoppeld aan jouw ATS zorgt ervoor dat je het systeem optimaal kunt benutten. Het kan natuurlijk zijn dat je de expertise om een goede website te maken vanuit het ATS al in huis hebt. Als dat niet zo is, help ik je graag verder.

​

Technisch ben ik best heel handig. Daarnaast weet ik heel goed wie en wat ik nodig heb om een goede werkenbij-website neer te zetten. Op dit moment ligt mijn grootste expertise als het gaat om het maken van een werkenbij-website bij Recruitee. Andere systemen zijn bespreekbaar.

​

Neem contact met me op om de mogelijkheden te bespreken.

Werving en selectie

Het vinden en verbinden van de juiste mensen en organisaties zit in mijn bloed. Ik ben een verbinder pur sang en sta er ook altijd voor open om voor jou op zoek te gaan naar de geschikte medewerker.

​

Hoe ik te werk ga:

​

  1. We plannen een afspraak in voor een vacature-intake.

  2. Ik stel voor jou, met behulp van het content team van FYGI en de arbeidsmarktdata van Jobdigger, een sterke, SEO-proof vacaturetekst op.

  3. Ik ga voor jou op zoek en maak gebruik van mijn LinkedIn-recruiterseat, het FYGI-netwerk, RecruitRobin (een A.I. searchtool) en de vacature wordt voor jou gedeeld op +/- 15 jobboards.

  4. Ik voer de eerste selectiegesprekken met potentieel geschikte kandidaten.

  5. Ik stel deze kandidaten aan je voor met behulp van een persoonlijk profiel.

  6. Jij voert de gesprekken en kiest de beste kandidaat uit.

  7. Ik fungeer als bemiddelaar in het onderhandelingsproces.

  8. Als er een match is, geven we elkaar een hand en houden we de eerste periode contact over hoe het gaat.

​

Wat je verder van mij kunt verwachten:

​

  • Een loyale recruiter. Ik kies mijn samenwerkingen zorgvuldig uit en geef alles wat ik heb om tot een goed resultaat te komen. Beloofd.

  • Ik ben goudeerlijk. Als het mij niet lukt, laat ik dat weten en kijk ik in mijn netwerk of er iemand is die deze opdracht van mij over kan nemen.

  • Ik hanteer een tarief van 25% op basis van het bruto jaarsalaris.

  • Mijn opstartkosten zijn €1500,-. Daarvoor krijg je een vacature-inventarisatie, een sterke tekst en een hoop publiciteit (zie punt 2 en 3).

  • Ik werk op basis van exclusiviteit. 

  • Als de match binnen 3 maanden toch niet succesvol blijkt te zijn, ga ik gratis op zoek naar een nieuwe kandidaat.

bottom of page